تبلیغات
آکادمی بازاریابی و فروش

آکادمی بازاریابی و فروش
مشاوره، آموزش، تحقیق و اجرا- سیستم ها، برنامه ها و پروژه های بازاریابی، فروش، تبلیغات خلاقیت ارتباطات
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

آمیخته بازاریابی اینترنتی:

P4 سنتی بازاریابی عباتند از: محصول (produet)، قیمت (price) ترفیع (promotion) و توزیع (place/ distribution). این P4 قسمتی از 6 آمیخته بازاریابی اینترنتی می­باشد که 2 عنصر جدید آن عبارتند از اجتماع اینترنتی و btanding. اجتماع اینترنتی سطحی از روابط و تعاملاتی است که میان کاربران وجود دارد. سازمان یا شرکت می تواند نقش ؟ در شکل­گیری و توسعة این اجتماعات داشته باشد. بهر حال بحث اصلی این اجتماعات ارتباطات کاربر- کاربر می­باشد. B جز مهم برقراری روابط بلند مدت با مشتریان در سطح وب می­باشد. در نتیجه بجای قرار دادن B در زیر جزءهای محصول، خود به عنوان یک متغیر اصلی در آمیخته بازاریابی اینرنتی در نظر گرفته می­شود که دارای تاثیر بر دیگر اجزای آمیخته است.

محصول (Product)

محصول عبارتست کالای فیزیکی یا خدمت که سازمان یا شرکت آنرا جهت مبادلات عرضه می­نماید. طیف وسیعی از اشکال متفاوت محصولات در اینترنت عرضه می­شود که عبارتند از: کالاهای فیزیکی (مانند لباس، کتاب و . . .)، خدمات (مانند online) و کالاهای اطلاعاتی (مانند مجلة The wall street Journal, online) غالباً ترکیبی از ؟ 3 حالت فوق­الذکر در سایت­های اینترنتی ارائه می­گردد. در محیط اینترنت و وب، شرکت یا سازمان از اهرمهای مختلفی می­تواند جهت ایجاد روابط با مشتریان خود بهره گیرد. بسته­بندی محصولات به منظور آگاه سازی مشتریان استفاده می­شود، خدمات پس از فروش و ارتقای محصولات قبلی مشتریان را قادر می­سازد تا اتصال بیشتری با ارائه دهنده محصول برقرار کند و پیشنهادات بر مبنای خواسته و ؟، تعهد مشتریان را تقویت می­نماید. نکتة کلیدی در این جز از آمیخته بازاریابی استفادة صحیح از اهرمهای مختلف جهت برقراری روابط بهتر با مشتریان می­باشد.

 

قیمت (Price)

قیمت جمع مبلغ هزینه­ای است که شرکت بابت انجام یک تراکنش بازلری از مشتری دریافت می­کند. این هزینه شامل قیمت محصول، هزینة حمل و نقل، گارانتی و دیگر هزینه­های مالی است که توسط مشتری می­بایستی پرداخت گردد. قیمت بسیار حیاتی است، زیرا بطور مستقیم ارزش درک شده از جانب مشتری را تحت تاثیر قرار می­دهد. (کل یا مجموع کالا و دیگر متعلقات آن منهای هزینه، ارزش درک شده از جانب مشتری است.) در حالی که یک بازاریاب ممکن است به اهرمهای قیمت­گذاری در محیط online با اعتنای کمتری دقت نماید. (چون تنها یک انتخاب وجود دارد: تغییر قیمت کالا)، در محیط اینترنت بسیاری از اهرمهای سنتی و اهرمهای جدید قابل استفاده می­باشد. اهرمهای سنتی قیمت­گذاری عبارتند از: برنامه­های وفاداری لایه­ای، تخفیفات مقداری، درسهای آبونمان (حق اشتراک) و ترفیع­های قیمت هدف. اینترنت دسته­ای کاملاً جدید از ابزارهای قیمت­گذاری را خلق کرده است که در مدل اقتصاد اینترنتی کارایی بالایی دارد. این ابزارها استراتژیهای قیمت­گذاری پویا نامیده می­شوند.

 

ارتباطات (Communication)

ارتباطات بازاریابی شامل فعالیت­هایی است که یک یا چند دسته از مشتریان را نسبت به شرکت و محصولات آن آگاه می­سازد. این فعالیت­ها عبارتند از: روابط عمومی، استفاده از نمایندگان فروش و تبلیغات online تقریباً همه می­دانند که چگونه تبلیغات یا دیگر اشکال ارتباطات مانند تلویزیون و پست مستقیم چگونه مشتری را در خصوص خدمات و محصولات شرکت آگاه می­سازد. در عین حال، ارتباطات بازاریابی می­توانند میزان جستجو و کنجکاوی، تعهد و حتی کناره­گیری مشتری را تحت تاثیر قرار دهند به طور مثال بازاریابی و سرویس (هنگامی  که یک کاربر از طریق پست الکترونیکی email دیگر کاربران را از وجود یک سایت مطلع می­سازد.)، ؟ جستجوی کالاهای جدید شرکت را نزد مشتریان بالقوه افزایش می­دهد. بازاریابی توافقی (هنگامی که از مشتریان اجازه می­گیریم تا برای آنها اطلاعات ارتباطی را بفرستیم)، منجر به افزایش و تقویت تعهد نسبت به شرکت می­شود. هر 2 نوع اهرمهای offline و online در ریشه ارتباطات بازاریابی می­توانند ارتباطات بلند مدت و قوی را با مشتریان ایجاد نمایند ولی بایستی در برنامة بازاریابی هر شرکتی با دقت مورد توجه و استفاده قرار بگیرند.

 

اجتماع اینترنتی (Community)

اجتماع به عنوان مجموعه­ای از ارتباطات بهم پیوسته که بر مبنای علایق مشترک ایجاد شده است، تعریف می­گردد. این ارتباطات آن دسته از نیازهای اعضای اجتماع را برآورده می­کنند که ایشان به تنهایی قادر به ارضای آنها نخواهند بود. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت سرعت بالای شکل­گیری اجتماعات در آن است. (اجتماع اینترنتی online). مهمتر آنکه این اجتماعات می­توانند اثر بسزایی بر عملکرد شرکت داشته باشند. سوال اساسی پشت روی بازاریابان اینترنتی این است که چگونه این اجتماعات می­توانند ارتباطات عمیق­تری را میان مشتریان و شرکت ایجاد کنند؟ اجتماعات می­توانند برای افزایش آگاهی مشتریان، تقویت جستجو و کنجکاوی آنها و مستحکم­تر کردن تعهد آنها بکار روند.

 

توزیع (Place/ Dictribation)

اینترنت بطور همزمان یک شکل کاملاً جدید از تجارت- انقلابی در زمینة مشتریان با شرکت- و یک کانال توزیع برای محصولات شرکت می­باشد. با توجه به نقش اینترنت به عنوان کانال توزیع، براحتی
می­تواند مشتریان را به استفاده از کانال­های جدید سوق دهد- یا آنها را ترغیب کند تا همزمان از این کانال در ترکیب با کانال­های دیگر استفاده کند. (به طور مثال یک ؟ موبایل در اینترنت جستجو کنند و در یک فروشگاه خریداری نمایند.) اهرمهای توزیع شامل تعدد واسطه­ها (
online و off line)، پهنای پوشش دهی کانال توزیع و فهم حرکات و رفتار افراد در کانال­ها می­باشد. سطوح وسیع توزیع بر آگاهی و میزان کنجکاوی مشتری از شرکت و محصولات آن تاثیر می­گذارد.

 

B (Btanding)

B نقش در استراتژی بازاریابی بازی می­کند. اول، B نتیجه و پیامد فعالیت­های بازاریابی یک شرکت است. برنامه­های بازاریابی چگونگی درک مشتریان از B و در نتیجه ارزش آن را تحت تاثیر قرار می­دهد. دوم، B بخشی از هر استراتژی بازاریابی است. بنابراین هر فعالیت بازاریابی ارتقاء پیدا می­کند اگر B قوی باشد و تضعیف می­شود اگر B ضعیف باشد در نتیجه یک برنامة تبلیغات قوی برای anagon cam احتمالاً نتایج بسیار بهتری را نسبت به یک برنامة تبلیغات قوی برای یک سایت با B ضعیف در بردارد. اهرمهای B در یک هارمونی و ترکیب با دیگر اهرمهای بازاریابی فعالیت می­کنند و نتایج مثبت مالی را برای شرکت به ارمغان می­آوردند. همانگونه که در شکل Ä (ابر آمیخته بازاریابی اینترنتی) نیز مشاهده می­کنید از شکل یک ابر جهت نشان دادن تسلط و دربرگیری بقیة اجزاء توسط B استفاده شده است. البته این بدین معنی نیست که دیگر عوامل بر یکدیگر تاثیر ندارند.

 

 

 

 




[ شنبه 31 فروردین 1392 ] [ 11:26 ب.ظ ] [ www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com ]
نظرات
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 18 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور و مجری افزایش فروش و سهم بازار بیش از صدها شرکت و سازمان،دارای سابقه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازرگانی ایران و.... www.khooyeh.ir 09122991608
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
موضوعات
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :